Sommarkänsla



Denna lilla jordgubben har vi lyckats odla fram. Vi verkar ha en sen sort för dom har inte börjat växa förrän augusti och endast två har blivit röda. Denna är fint röd just nu och kanske äter vi upp den snart.

Idag har jag inte varit i skolan utan suttit hemma och läst. Den är konstigt hur man tror att man ska hinna läsa mer än man gör. Jag tycker jag läser och läser men det tar aldrig slut. Vi får väl se hur det går. Dagens bok heter Lärare av i morgon. Första delen var ganska intressant och fick mig att fundera över vad jag kommer bli för sorts lärare, och vad jag vill bli för sorts lärare. De andra två delarna var också intressanta men lite jobbigare att läsa.

Idag har vi ätit pasta och köttbullar. och så har vi gått en promenad. Det var mysigt och skönt. och jag har köpt nya prydnadskuddar till sängen. kommer en bild nästa gång.

KramKram

Kommentarer
Postat av: Marie Magnusson

Ja, lärare av imorgon är väl inte världens bästa bok kanske ;-)

2009-09-11 @ 20:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback