Bakning

Igår blev jag lite sugen på att baka så det var bara att skrida till verket!

Först blev det Chokladrutor:






Sen blev det Drömtårta:



Och Sockerkaka med Kardemumma och Hallon



Och så blev det lite äggvita över så då blev det självklart lite Maränger!



Så här gott såg det ut upplagt på fatet:



Allt det här kunde jag ju såklart inte äta upp själv så jag bjöd hem The Mattssonz till hjälp.
Sen tog Henric med en hel del till jobbet idag.
Mitt i allt bakande insåg jag att jag tyckte det var väldigt skoj! Fast att bli konditor och börja jobba kl 3 på morgonen är inte riktigt min grej. Dessutom så brukar mina bakverk smaka väldigt gott men de ser kanske inte riktigt så där perfekta ut. Så det får vara hobbybakande istället. Funderar på att baka ciabatta bröd nån dag. Får se hur det går!

Nu måste jag deklarera! Såg precis på nyheterna att man kan få böter annars! Det vill jag inte ha!

Måste bara berätta att jag var i strömstad i lördags och träffade en av världens sötaste små ungar. Mitt kusinbarn Tindra. Ursöt!!

KramKram

Kommentarer
Postat av: The Mattssonz

Det var supergott fika. Tack för inbjudan. Vi kommer fler gånger


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback